Ruilen en retour

1. Retourneren en 30 dagen bedenktijd

Wij willen graag dat u tevreden bent met uw aankoop bij LUMZ. Bent u toch niet helemaal tevreden over het product? Dat vinden wij jammer, maar hier doen wij niet moeilijk over! U kunt het product binnen 30 dagen retourneren. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.
 
Retourvoorwaarden:
 
- U kunt het product alleen retourneren of omruilen in de originele verpakking die alleen dusdanig geopend is geweest om het artikel te kunnen beoordelen of u deze wilt behouden.
- Wanneer uw product defect of is beschadigd dient u dit binnen 24 uur te melden aan onze klantenservice via e-mail: [email protected] met bijbehorende afbeeldingen waar de mankement(en) duidelijk te zien zijn.
- U dient het product zonder montage- of transportschade aan ons te retourneren.
- Maatwerk producten kunnen niet retour worden gemeld. U kunt hierbij denken aan specifiek overeengekomen kleuren van banken etc. in de winkel of via email. Bij de standaard artikelen die op de website staan aangeboden heeft u altijd het retourrecht, mits u het artikel niet in onze winkel heeft gezien en besteld.
 
Op welke manier kunt u retourneren?
 
- Terugbrengen naar de winkel:
U kunt het product terugbrengen naar onze winkel. Voeg wel het retourformulier toe, zodat wij u sneller kunnen helpen.
 
- Met een pakketdienst terugsturen:
U kunt het pakket terugsturen naar ons winkel adres tav afdeling retouren. Het pakket moet wel aan de volgende eigenschappen voldoen: Het pakket dient maximaal 10 kg te zijn een er geldt een maximum formaat van 100 x 50 x 50 cm. De indicatiekosten zijn 6.95 euro via PostNL. Let er op dat u wel zelf verantwoordelijk bent voor beschadiging tijdens transport. Wij raden u aan om geen glas en spiegels, etc. op deze manier te retourneren. Vergeet u niet het herroepingsformulier toe te voegen?
 
- Via onze ophaalservice:
Het product zal afgehaald worden door onze koerier. De kosten van deze optie bedragen EUR 20 als het totaal gewicht van de te retourneren producten lichter is dan 20 kilo en EUR 35 als het totaal zwaarder is dan 20 kilo. U kunt van deze service gebruik maken door een email te sturen naar [email protected] Wij zullen dan de opdracht geven aan onze koerier om u te bellen en een afspraak met u te maken voor een retourafspraak.
 
Terugbetaling
Het terugstorten van het aankoopbedrag zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na het retour zenden van het artikel plaatsvinden.
 
Annuleren van een artikel of de bestelling
Het annuleren van een artikel of de bestelling voor levering kunt u doen door een mail te sturen naar [email protected] Vermeldt bij het annuleren altijd het bestelnummer. U kunt hiervoor ook dit formulier gebruiken. Klik hier
 

2. Defect artikel

LUMZ.nl biedt de beste kwaliteit tegen de scherpste prijzen. Mocht het toch voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet perfect is, dan zullen wij voor een snelle afhandeling zorgen, zodat u weer tevreden bent.

U kunt een email sturen naar [email protected] Vermeldt duidelijk uw ordernummer in het onderwerp en geeft u aan wat het defect is met een duidelijke klachtomschrijving en voorzien van digitale foto's. Eventueel kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice 088-0 222 777 (7 dagen per week tijdens onze openingstijden).
 

3. Garantieperiode

Bij LUMZ.nl is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Dit doen wij, afhankelijk van uw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Daarnaast gelden voor bepaalde artikelen ook de fabrieksgaranties.

4. Klacht indienen

Mochten er onverhoopt klachten zijn over onze artikelen of service, dan kunt u deze doorgeven per mail of bellen naar onze klantenservice. U kunt mailen naar [email protected] Graag ontvangen wij in deze mail uw ordernummer (indien van toepassing) en uw contactgegevens. Mocht u de voorkeur geven aan telefonische communicatie, dan kunt u onze klantenservice bereiken op 088-0 222 777 (7 dagen per week tijdens onze openingstijden). U ontvangt binnen 1 werkdag een inhoudelijke reactie op uw klacht.

Mocht u niet tevreden zijn over de oplossing van uw klacht bij LUMZ, dan kunt u een klacht indienen bij Geschillencommissie Thuiswinkel of Europese ODR (Online Dispute Resolution)